Monday, May 10, 2010

Tears In My Eyes

Pagi tadi, sewaktu berjalan2 mencari sarapan, cik biskut terbehenti kat kedai buku untuk membaca paper. Macam2 berita hari ini kan, dengan liwatnya, dengan koperal yang kena tangkap tu (tu la… sapa soh main belasah je tembak…. Ingat pistol air ke apa), dengan pilihanrayanya… macam2 lah.

Tapi yang paling menarik perhatian cik biskut ialah berita pasal kemalangan jalanraya yang telah meragut sebuah keluarga. Yang paling kesiannya ialah, seluruh keluarga dalam kenderaan tersebut terkorban kecuali seorang kanak2 kecil bernama Nazrul Haika, 6 tahun. Ibu, ayah, adik-beradik lain turut terkorban dalam kemalangan tersebut. Gambarnya terpampang dimuka hadapan sebuah akhbar, dan dia mula sedar.


“Mak hidup lagi... dia ada dekat hospital lain, takde kat sini, tak lama lagi Tan dapat tengok adik perempuan”.


Tak sanggup cik biskut membaca paper tersebut kerana terlalu sedih tengok keadaan dia. Mula la cik biskut nak emo tak tentu pasal. . Dengan tak tau malunya cik biskut telah menitiskan air mata dalam kedai tu jugak. Tak leh tahan lagi dah (Sure mamak kat kedai tu macam pelik je tengok aku kan…). Tak dapat cik biskut bayang kan kalau berlaku kepada keluarga sendiri, Nauzubillah. Mintak dijauhkan.

Cik biskut terlalu emo sampai tulis entry ni pun cik biskut takleh tahan nangis.

~pic googled~

"Ya Allah, Kau berikan lah kekuatan pada adik Nazrul untuk melalui hari2 di masa depannya... Kau berikanlah perlindungan kepadanya dan kau murahkan lah rezekinya... Semoga ada insan yang sanggup untuk menjaganya... Amin..."

Dah takleh tulis lagi dah…..

2 comments:

  1. Sedihnya.. sian adik tu.. May Allah make life easier for Adik Nazrul..

    Roszie .. I would like to present you with The Sunshine Award.
    "The Sunshine Award is awarded to bloggers whose positivity and creativity inspire others in the blogging world."

    Nanti singgah blog kita utk keterangan lanjut

    ReplyDelete

Cik Biskut Chattingbox